Да добавя още няколко полезни неща\
За да си отговорим на въпроса
Dexterity или Vitality? ще обясня как се смята Damage на bower:
200 точки на Vitality = 600 life (Amazon -> 1vita=3life)
200 точки на Dexterity = над 1200 damage в повече (излиза че 1 dex = +6/7 average damage)
Ето и малко сметки в подкрепа на тези цифри за тези, които са заинтересовани:
Вземаме за пример средностатистически добре екипиран герой, скойто да речем имаме 380% ED от Fortitude и два jewels на каската и оръжието и още +60 max damage (20х3) от чармове то се получава:
Total Damage формулата:
Minimum Damage = (Weapon Min Damage + (+x To Min Damage)) * (1 + StatsBonus + (+x% Enhanced Damage) / 100) * Modifier
Maximum Damage = (Weapon Max Damage + (+x To Max Damage)) * (1 + StatsBonus + (+x% Enhanced Damage) / 100) * Modifier
Където StatsBonus for Bows and Crossbows = Dex/100
Modifier е коефициент: Normal/Guided = 1 \ Multiple Shot/Strafe= 0.75 (3/4 weаpon damage) \ Critical Hit/Deadly Strike = 2
50% deadly stryke от предмети и 50% critical от умението осигуряват почти сигурен двоен damage, за това умножаваме по 2
С WF, който е с около 35-500 damage и
200 Dexterity имаме:
Minimum Damage = (35 + 0)* (1 + 2 + 380 / 100) * 2 = 35*6,8*2 = 476
Maximum Damage = (500 + 60)* (1 + 2 + 380 / 100) * 2 = 560*6,8*2 = 7616
Average damage = (476 + 7616) / 2 =
4046
Сега отново с
400 Dexterity:
Minimum Damage = (35 + 0)* (1 + 4 + 380 / 100) * 2 = 35*8,8 = 616
Maximum Damage = (500 + 60)* (1 + 4 + 380 / 100) * 2 = 560*8,8 = 9856
Average damage = (616 + 9856) / 2 =
5236
Разликата е около 1200 average damage per hit при Guided и около 900 при Multiple - това, което споменах в началото!
Разбира се това не са цифрите, които виждаме на екрана, защото тук са умножени x2 заради deadly stryke и critical.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Сега да видим колко damage правим реално в "бойни условия", за да си изберем най-удачния skill
Guided arrow, Multiple shot или Strafe?
При Strafe & Guided имаме +5% damage за всяка skill point или +150% при 30 точки на умението
С WF, който е с около 35-500 damage и 400 Dexterity имаме:
Minimum Damage = (35 + 0)* (1 + 4 + 530 / 100) * 1 = 35*10,3 = 361 Guided arrow
Minimum Damage = (35 + 0)* (1 + 4 + 380 / 100) * 0,75 = 35*8,8*0,75 = 231 Multiple Shot
Minimum Damage = (35 + 0)* (1 + 4 + 530 / 100) * 0,75 = 35*10,3*0,75 = 270 Strafe
Maximum Damage = (500 + 60)* (1 + 4 + 530 / 100) * 1 = 560*10,3 = 5768 Guided
Maximum Damage = (500 + 60)* (1 + 4 + 380 / 100) * 0,75 = 560*8,8*0,75 = 3696 Multiple
Maximum Damage = (500 + 60)* (1 + 4 + 530 / 100) * 0,75 = 560*10,3*0,75 = 4326 Strafe
Average damage = (361 + 5768) / 2 =
3065 Guided
Average damage = (231 + 3696) / 2 =
1964 Multiple
Average damage = (270 + 4326) / 2 =
2298 Strafe
150% IAS ни осигурява 8 fra = 3,1 attacks per second за Giuded & Multiple. Излиза, че амазонката стреля 6 пъти за 2 секунди.
120% IAS стига за 2 fpa = 12,5 attacks per second за Strafe. T.e 13 стрели за същите 2 секунди.
С приличен Attack rating 75% от тях улучват, а половината от улучилите евентуално биват блокирани. Останалите поразяват целта. Умножаваме damage по 2 заради почти 100% шанс да сработи Deadly или Csritical stryke
С WF и 400 Dexterity от горния пример имаме:
Guided: 2 hits по един от гадовете x 6130 =
12 260 damage за 2 секунди
Multiple: 2 hits по няколко от гадовете x 3928 =
7856 damage за 2 секунди. Бием няколко гадини едновременно обаче!!!
Strafe: 5 hits по един от гадовете х 4596 =
22 980 damage за 2 секунди
Strafe: 5 hits по няколко от гадовете - тук е относително колко са целите и кои от тях колко стрели ще отнесат \)
Сами виждате цифрите и ви оставям да прецените кой skill е по-удачен и какво да е съотношението Dex/Vita
Искам само да добавя, че говорим за PvM. При PvP картинката е различна, защото Defense rating на целта ни е доста по-сериозен и chance to hit пада доста. % to block също е по-висок.
Един изстрел със Strafe примерно е 10 стрели, от които ще улучат 5 и то само при условие, че мишената е неподвижна. А един добре екипиран герой ще блокира 75%, т.е. 4 от тях. При единствената, която ще го засегне Critical не се знае дали ще сработи и от тук губим половината damage, a част от останалият ще бъде редуциран от предметите му. В крайна сметка ще отнеме максимум 1000 life. Това значи че ни трябват 3-4 изстрела или ~ 3 секунди в които и двамата стоим неподвижно един срещу друг и той не ни бие, а при дуел такава ситуация няма