PVM Amazon

 
Amazon е могъщ воин-жена, който принадлежи към номадски групи, които бродят по равнините край Южно море. Скитането на тези групи често ги води до конфликт с други народи, така че Amazon е свикнала да се бори, за да защити себе си, и това което притежава. Този начин на живот я прави жестока и независима. Докато уменията и с лък са съпоставими с тези на мошениците, тя също умее да използва и копия, от близки и далечни разстояния.

KoMaPa
Newbie
Newbie
Posts: 6
Joined: Tue Aug 30, 2011 5:05 pm

Post

много моля да ми дадете развитие на амазонка на лък,защото никога не съм играл амазон на лък и нямам представа какво се дига
Благодаря!! :)
User avatar
Phoenix
Newbie
Newbie
Posts: 94
Joined: Tue Jan 11, 2011 10:49 pm

Post

PvM bower e един от любимите ми герои :*
Дава голяма свобода на развитие. Има и доста вариации на облеклото - чети в темите с билдовете. Там има много добри варианти.

Тази амазонка не носи щит и от тук идват най-големи и проблеми :(
1. По-малко defense - компенсира се с повече тичане и добър контрол.
2. Няма блок - компенсира се с Dodge, Avoid, Evade, но пък гълтат skill points.
3. Трудно се докарват max resists на hell - компенсира се главно с чармове.
4. Губим един слот за socket

Stats points
Strenght - за облеклото
Energy - Нищо
Спорът тук е дали да се наблъскат много точки на Dexterity за повече Damage и Attack rating, като това е за сметка на life, с идеята, че този герой така или иначе не носи на бой, а се пази от ударите.
Или да се вдигне колкото може повече Vitality, защото за герой без блок и с проблемни resists единствената защита остава damage reduce от дрехите и Dodge/Avoid/Evade. Тогава пък губим damage и %chance to hit
Може би истината е някъде по средата... :mda:

Skill points
Вариант 1: phisical damage - Guided, Multiple shot - max
Тук имаме проблем с imuned to phisical. Poison charms вършат работа. Или хибрид с java на втора ръка.
Вариант 2: cold damage - Cold, Ice, Freezing arrow - max
Скованите от лед гадове не успяват да смогнат на скоростта, с която стреляш. Imuned to cold ги бие мерка + Guided/Multiple/Strafe (една точка е достатъчна)
Вариант 3: fire damage - fire, exploding, immolation - max
Не ти го препоръчвам. Смесени варианти също има (Cold+phisical) за сметка на оставащите точки за Passive

Една точка на Pierce, а Penetrate вдига яко Attack rating ако имаш проблем с уцелването. Останалите точки между Critical, Dodge, Avoid, Evade
Хубаво е да си пуснеш Valkyrie. Отнася боя вместо теб, а на повече точки бие наравно с мерка. Той е от Act 2 Nm Offensive + Might aura

Облекло
В случая високия defense не те спасява. Този герой разчита на скорост, за това леки дрехи са за предпочитане, а FRW никога не е излишно.
много важно е да докараш достатъчно IAS. Смятай според оръжието и скиловете тук: http://diablo2.ingame.de/tips/calcs/weaponspeed.php?lang=english

Модове като knockback, open wounds, deadly strike, crushing blow са изключително полезни и страхотно компенсират по-ниския damage на стрелящата амазонка.
Давам примерно облекло без да имам претенции за изчерпателност. Чувствайте се свободни да експериментирате.
Bow: незаменимият Windforce или Faith (разликата между MB и GMB e в скоростта - линка по-горе помага много)
Armor: Fotritude (300%EDmg, allres, fr armor) / Shaftstop (30%DR) / Twitchthroe 2xupgraded (20IAS, 10str, 10dex) / Crow caw (15 IAS, 35%OW, 15dex)
Helm: Andariel (2skill, 20IAS, 30str, lleech) / Vampire gaze (lleech, mleech, 20%DR) / Crown of Ages (1skill, 15%DR, 30allres) / Giant skull (10%CrBlow, 35str, knockback)
Подходяща rare diadem също върши работа и оставя русокоска красива. Разбира се ако искаш да изглежда като селянка винаги можеш да сложиш едно шако (2 skills, life, mana, 10%DR) :rolleyes:
Belt: String of years (15%DR, lleech) / Nosferatu's (slow, 10%IAS, 15 str, lleech) / Razortail (10maxDmg, piercing, 15dex) / Verdungo (vita / 15%DR) / crafted / rare
Boots: Gore rider (30FRW, 10%OW, 15%deadly, 15%CrBlow) / War traveler (25FRW, 10str, 10vita, add damage)
Gloves: crafted (2bow, knockback, 20IAS, resist) / Dracul's (15str, 25%OW, Life tap, lleech)
Amulet: Cat's eye (30FRW, 20IAS, 25dex) / Atma's scarab (AR, psn dmg, psn res, Amplify damage)
Rings: Raven (AR, dex) / Bul (skill, lleech, life) / rare / crafted
С пръстените и sockets попълваме "липсите" - IAS, strenght, dex, resist, AR, leech, %ED, maxDmg - каквото не ни достига според избраната комбинация от останалите дрешки.

На втора ръка разбира се CTA.
Добра идея е да се сложи един Stormshield, с който да блокираме (висок % заради многото dexterity) когато попаднем в меле. Поради многото strenght, който изисква може да се сокне с 15allres/-15req jewel. Най-тежкото, което ще носим е (евентуално) WF hidrabow, така че и той може да се сокне с -15 req jewel + IAS/maxDmg/EDmg според нуждите

Инвентар
Евтин вариант: Bow skillers (имат смисъл само за Freezing build, но дори и тогава не са за предпочитане)
Среден вариант: poison damage
Скъп вариант: max/ar/life
+ Anix и ако има нужда от life/resists

Мен лично ме кефи подценяваният Strafe, с което стреляш умопомрачително бързо, независимо дали по един или по няколко гадини, а и за разлика от Multiple вдига +5% damage на всяка skill point :secret:
Бях си направил strafer - ей така за експеримента. Ако успеете да докарате 120 IAS (С Fanaticizm aura 40 IAS са достатъчни) прави 12,5 attacks per second и 80% chance to hit това значи, че 8 от 10-те стрели влизат за по-малко от секунда.
С Might aura+Fanaticizm aura+Amplify damage+knockback+open wounds+deadly strike+crushing blow+3k poison damage... Красота! :weight:
KoMaPa
Newbie
Newbie
Posts: 6
Joined: Tue Aug 30, 2011 5:05 pm

Post

лее доста си изчерпателен личи си че ти е любимия герой :D
благодаря
User avatar
barbalei
Dreaming Friend
Dreaming Friend
Posts: 41
Joined: Fri Nov 11, 2011 11:38 pm

Post

Браво за труда много добре казано и изчерпателно , такмо и аз се чудех какви са вариантите за развитие. Мерси и от мен
User avatar
Phoenix
Newbie
Newbie
Posts: 94
Joined: Tue Jan 11, 2011 10:49 pm

Post

Да добавя още няколко полезни неща\

За да си отговорим на въпроса Dexterity или Vitality? ще обясня как се смята Damage на bower:
200 точки на Vitality = 600 life (Amazon -> 1vita=3life)
200 точки на Dexterity = над 1200 damage в повече (излиза че 1 dex = +6/7 average damage)

Ето и малко сметки в подкрепа на тези цифри за тези, които са заинтересовани:
Вземаме за пример средностатистически добре екипиран герой, скойто да речем имаме 380% ED от Fortitude и два jewels на каската и оръжието и още +60 max damage (20х3) от чармове то се получава:

Total Damage формулата:
Minimum Damage = (Weapon Min Damage + (+x To Min Damage)) * (1 + StatsBonus + (+x% Enhanced Damage) / 100) * Modifier
Maximum Damage = (Weapon Max Damage + (+x To Max Damage)) * (1 + StatsBonus + (+x% Enhanced Damage) / 100) * Modifier
Където StatsBonus for Bows and Crossbows = Dex/100
Modifier е коефициент: Normal/Guided = 1 \ Multiple Shot/Strafe= 0.75 (3/4 weаpon damage) \ Critical Hit/Deadly Strike = 2

50% deadly stryke от предмети и 50% critical от умението осигуряват почти сигурен двоен damage, за това умножаваме по 2

С WF, който е с около 35-500 damage и 200 Dexterity имаме:
Minimum Damage = (35 + 0)* (1 + 2 + 380 / 100) * 2 = 35*6,8*2 = 476
Maximum Damage = (500 + 60)* (1 + 2 + 380 / 100) * 2 = 560*6,8*2 = 7616
Average damage = (476 + 7616) / 2 = 4046

Сега отново с 400 Dexterity:
Minimum Damage = (35 + 0)* (1 + 4 + 380 / 100) * 2 = 35*8,8 = 616
Maximum Damage = (500 + 60)* (1 + 4 + 380 / 100) * 2 = 560*8,8 = 9856
Average damage = (616 + 9856) / 2 = 5236

Разликата е около 1200 average damage per hit при Guided и около 900 при Multiple - това, което споменах в началото!
Разбира се това не са цифрите, които виждаме на екрана, защото тук са умножени x2 заради deadly stryke и critical.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Сега да видим колко damage правим реално в "бойни условия", за да си изберем най-удачния skill
Guided arrow, Multiple shot или Strafe?

При Strafe & Guided имаме +5% damage за всяка skill point или +150% при 30 точки на умението

С WF, който е с около 35-500 damage и 400 Dexterity имаме:
Minimum Damage = (35 + 0)* (1 + 4 + 530 / 100) * 1 = 35*10,3 = 361 Guided arrow
Minimum Damage = (35 + 0)* (1 + 4 + 380 / 100) * 0,75 = 35*8,8*0,75 = 231 Multiple Shot
Minimum Damage = (35 + 0)* (1 + 4 + 530 / 100) * 0,75 = 35*10,3*0,75 = 270 Strafe

Maximum Damage = (500 + 60)* (1 + 4 + 530 / 100) * 1 = 560*10,3 = 5768 Guided
Maximum Damage = (500 + 60)* (1 + 4 + 380 / 100) * 0,75 = 560*8,8*0,75 = 3696 Multiple
Maximum Damage = (500 + 60)* (1 + 4 + 530 / 100) * 0,75 = 560*10,3*0,75 = 4326 Strafe

Average damage = (361 + 5768) / 2 = 3065 Guided
Average damage = (231 + 3696) / 2 = 1964 Multiple
Average damage = (270 + 4326) / 2 = 2298 Strafe

150% IAS ни осигурява 8 fra = 3,1 attacks per second за Giuded & Multiple. Излиза, че амазонката стреля 6 пъти за 2 секунди.
120% IAS стига за 2 fpa = 12,5 attacks per second за Strafe. T.e 13 стрели за същите 2 секунди.
С приличен Attack rating 75% от тях улучват, а половината от улучилите евентуално биват блокирани. Останалите поразяват целта. Умножаваме damage по 2 заради почти 100% шанс да сработи Deadly или Csritical stryke

С WF и 400 Dexterity от горния пример имаме:
Guided: 2 hits по един от гадовете x 6130 = 12 260 damage за 2 секунди
Multiple: 2 hits по няколко от гадовете x 3928 = 7856 damage за 2 секунди. Бием няколко гадини едновременно обаче!!!
Strafe: 5 hits по един от гадовете х 4596 = 22 980 damage за 2 секунди
Strafe: 5 hits по няколко от гадовете - тук е относително колко са целите и кои от тях колко стрели ще отнесат \)

Сами виждате цифрите и ви оставям да прецените кой skill е по-удачен и какво да е съотношението Dex/Vita

Искам само да добавя, че говорим за PvM. При PvP картинката е различна, защото Defense rating на целта ни е доста по-сериозен и chance to hit пада доста. % to block също е по-висок.
Един изстрел със Strafe примерно е 10 стрели, от които ще улучат 5 и то само при условие, че мишената е неподвижна. А един добре екипиран герой ще блокира 75%, т.е. 4 от тях. При единствената, която ще го засегне Critical не се знае дали ще сработи и от тук губим половината damage, a част от останалият ще бъде редуциран от предметите му. В крайна сметка ще отнеме максимум 1000 life. Това значи че ни трябват 3-4 изстрела или ~ 3 секунди в които и двамата стоим неподвижно един срещу друг и той не ни бие, а при дуел такава ситуация няма :)
User avatar
Phoenix
Newbie
Newbie
Posts: 94
Joined: Tue Jan 11, 2011 10:49 pm

Post

Продължаваме с отговор на въпроса
Bow skiller, poison damage или max damage charms?

Вземаме примера от горния пост

С WF, който е с около 35-500 damage и 400 Dexterity имаме:
Guided arrow 30 lvl Minimum Damage = (35 + 0)* (1 + 4 + 530 / 100) * 1 = 35*10,3 = 361
Guided arrow 30 lvl Maximum Damage = (500 + 60)* (1 + 4 + 530 / 100) * 1 = 560*10,30 = 5768
Average 3065
Maximum Damage = (500 + 60)* (1 + 4 + 535 / 100) * 1 = 560*10,35 = 5796 +1 bow skiller
Average 3079 (+ 0,45%)
Maximum Damage = (500 + 69)* (1 + 4 + 535 / 100) * 1 = 569*10,30 = 5861 +3x3 max damage small charms
Average 3111 (+ 1,45%)

За да разберем ползата от Poison charms пак ще ползваме пример от горния пост:

Guided: 2 hits x 6130 = 12 260 damage за 2 секунди
Guided: 2 hits x 6158 = 12 316 damage за 2 секунди +1 Bow skiller
Guided: 2 hits x 6222 = 12 444 damage за 2 секунди +3x3 max damage small charms
Guided: 2 hits x 6130+240 = 12 500 damage за 2 секунди + 3x100 poison over 5 seconds Toxic small charms
(2 hits x 300 = 600 за 5 секунди = 240 за 2 секунди)
Guided: 2 hits x 6130+450 = 12 710 damage за 2 секунди + 3x225 poison over 6 seconds Pestilent small charms of Antrax
(2 hits x 675 = 1350 за 6 секунди = 450 за 2 секунди)

Оказва се, че Poison charms повишават damage повече от тези с +max damage, но да не забравяме, че гадините имат resists, което ги прави горе-долу равностойни. Зависи и от останалите екстри, които дават charms

-----------------------------------------------------------------------------------------------
Следващият въпрос е jewel +Maximum damage или jewel +Enhanced damage?
С WF, който е с около 35-500 damage и 400 Dexterity имаме:
Guided arrow 30 lvl Minimum Damage = (35 + 0)* (1 + 4 + 530 / 100) * 1 = 35*10,3 = 361
Guided arrow 30 lvl Maximum Damage = (500 + 60)* (1 + 4 + 530 / 100) * 1 = 560*10,30 = 5768
Average 3065

+ jewel 30 max damage без значение къде е:
Guided arrow 30 lvl Minimum Damage = (35 + 0)* (1 + 4 + 530 / 100) * 1 = 35*10,3 = 361
Guided arrow 30 lvl Maximum Damage = (500 + 90)* (1 + 4 + 530 / 100) * 1 = 590*10,30 = 6077
Average 3219 (+5,1%)

+jewel 40% ED в оръжието (добавят се 40% към min и max на основата - в случая hidrabow)
Guided arrow 30 lvl Minimum Damage = (49 + 0)* (1 + 4 + 530 / 100) * 1 = 49*10,3 = 505
Guided arrow 30 lvl Maximum Damage = (527 + 60)* (1 + 4 + 530 / 100) * 1 = 587*10,30 = 6046
Average 3276 (+6,9%)

+jewel 40% ED на каска или броня (добавят се 40% директно във формулата)
Guided arrow 30 lvl Minimum Damage = (35 + 0)* (1 + 4 + 570 / 100) * 1 = 35*10,7 = 375
Guided arrow 30 lvl Maximum Damage = (500 + 90)* (1 + 4 + 570 / 100) * 1 = 590*10,7 = 6313
Averave 3344 (+ 8,64%)

Както виждаме Maximum damage с jewel +max damage е по-висок отколкото с jewel +EDamage. При средният обаче не е така.
Оказва се, че поради ниския Minimum damage на лъковете e по-добре да се ползват jewel +EDamage, защото повишават цялостно щетите, а не само горната им граница. А ние сме свикнали да гледаме нея и да се хвалим колко damage правим без да гледаме долната!

Edit: процентите и подреждане
User avatar
RootsRagga
Dreaming Friend
Dreaming Friend
Posts: 1011
Joined: Sat Aug 07, 2010 9:06 am

Post

Какво общо имат поизън чармите с critical strike/deadly/crushing и max/min dmg ?!?!?
You are now marked as being away.
You away (Rabotata prechi na pieneto, a pieneto na rabotata He.)
User avatar
Phoenix
Newbie
Newbie
Posts: 94
Joined: Tue Jan 11, 2011 10:49 pm

Post

Какво общо имат поизън чармите с critical strike/deadly/crushing и max/min dmg ?!?!?
Целта е да установим кои чармове са по-рентабилни. Както виждаш щетите от пойзън чармовете съм ги добавил след останалия damage, за да не се добавя бонуса от critical strike/deadly върху тях. При max damage чармите те си действат върху целия резултат от формулата и целия damage си се удвоява.

Crushing blow няма нищо общо в случая. Той действа както Static field т.е. смъква 1/4 от живота на гадината в общия случай. С лък 1/8
-Default: 1/4th
-vs. Players: 1/10th
-vs. Hirelings: 1/10th
-vs. Champions, Uniques, Bosses: 1/8th
-with missile weapons, default: 1/8th
-with missile weapons, vs. Players: 1/20th
-with missile weapons, vs Hirelings: 1/20th
-with missile weapons, vs Champions, Uniques, Bosses: 1/16th

Open wounds действа подобно на poison и смъква бавно живота.
Формулата е за Character Level 61-99:
25 * (45 * Character Level - 1319) / 256
Или за 90 lvl = 25*(45*90-1319)/256 = 267 life per second
Гадовете кървят 8 секунди без да се зачита никакъв resistance или reduse = 8*267 = 2136
Срещу босове и шампиони делиш на 2. При PvP делиш на 4. При PvP с лък делиш на 8.


KoMaPa
Newbie
Newbie
Posts: 6
Joined: Tue Aug 30, 2011 5:05 pm

Post

ти май само със амазон играеш :D :D
User avatar
JusifySex
Full Member
Full Member
Posts: 491
Joined: Wed Sep 01, 2010 8:35 pm

Post

да живее чичо Google :*
User avatar
Phoenix
Newbie
Newbie
Posts: 94
Joined: Tue Jan 11, 2011 10:49 pm

Post

ти май само със амазон играеш
Едва ли има акаунт без Паладин на hammer и Sorceress. От там нататък всеки си играе с квото го кефи :cool:
С такава амазонка съм експериментирал доста и за това ги знам нещата. Беше един от най-силните герои на 1.10, където нямаше бонуси на скиловете и ограничение от 3/4 weapon damage на Multiple shot. С един арбалет Buriza се чистеше краварник за нула време :D
От Друиди примерно не разбирам нищо, но пък формулите не са кой-знае колко по-различни \)
да живее чичо Google
Вярно е - да живее! :angel:
Но тези неща съм си ги смятал отдавна за себе си, сега просто ги споделям за тези, на които им е интересно. Останалите да си въртят чуковете, срещу които няма нито защита, нито резист и няма да им се налага да си напрягат мозъците (fubar)
crzy
Jr. Member
Jr. Member
Posts: 102
Joined: Sun Jun 13, 2010 3:06 pm

Post

Буризата беше модерна 1.09, когато pierce работеше за GA, ако не се бъркам. :)